VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

spoločnosti Make it better s.r.o. 

  1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
    1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, ktorými sú:
      1. predávajúci: Make it better s.r.o., so sídlom: Nové Záhrady I/9, 821 05 Bratislava – mestská časť Ružinov, Slovenská republika, IČO: 54223687, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 157196/B, tel.: +421 911 699 777, e-mail: info@makeitbetter.sk (ďalej len “predávajúci”) a 
  1. kupujúci, ktorým je zákazník alebo spotrebiteľ, (ďalej len „kupujúci“)

pri uzatváraní zmluvy o poskytovaní služieb alebo predaji tovaru.

  1. Na účely týchto všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „VOP“) majú používané pojmy nasledovný význam:
  • „spotrebiteľ“ -fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania; 
  • zákazník“ – právnická osoba alebo fyzická osoba podnikateľ, ktorá pri uzatvorení zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti – ako osoba zapísaná v obchodnom registri, osoba ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia alebo iného oprávnenia podľa osobitných predpisov alebo ako fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu alebo osoba ktorá koná v rámci svojho povolania, alebo osoba ktorá koná v jej mene alebo na jej účet;
  • „Občiansky zákonník“ alebo „OZ“ – zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov;
  • Obchodný zákonník“ alebo „ObZ“- zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, v znení neskorších predpisov;
  • Zákon o ochrane spotrebiteľa“ – zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov;
  • Zákon o ARS“ – zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov;
  • zmluva“ – zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim na základe potvrdenia záväznej objednávky kupujúceho predávajúcim; 
  • tovar“ – tovar ponúkaný na predaj predávajúcim;
  • služba“ – kurz „Essential“, kurz „Masterclass“, kurz „Brewing“, kurz „Business“, služba „Guidance“, služby opravy a servisu kávovarov a ich príslušenstva alebo iné služby ponúkané predávajúcim, ktorých zoznam je spravidla zverejnený na webovej stránke www.makeitbetter.sk
  1. Uskutočnením záväznej objednávky kupujúci potvrdzuje, že bol oboznámený a súhlasí so znením týchto VOP. 
  2. Zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a zákazníkom sa okrem týchto VOP spravuje najmä ustanoveniami Obchodného zákonníka. 
  3. Zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a spotrebiteľom sa okrem týchto VOP spravuje najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ak sa aplikuje). 
  1. OBJEDNÁVKA
    1. Kupujúci si môže objednávať službu a/alebo tovar:
  1. Telefonicky na telefónnom čísle: +421 911 699 777
  2. E-mailom na e-mailovej adrese: info@makeitbetter.sk
  3. na základe elektronickej objednávky odoslanej vyplnením elektronického formulára na webovej stránke www.makeitbetter.sk. 
  1. Zmluva uzatvorená na základe záväznej objednávky kupujúceho, ktorým je spotrebiteľ, potvrdená zo strany predávajúceho, sa v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa považuje za zmluvu uzatvorenú na diaľku.  
  2. Pri každej objednávke musí kupujúci uviesť meno a priezvisko / obchodné meno, fakturačnú adresu, dodaciu adresu (ak je iná ako fakturačná adresa), telefónne číslo, e-mail, názov služby a/alebo tovaru, počet kusov a v prípade zákazníka aj IČO, DIČ, IČ DPH. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné uvedenie všetkých údajov.
  3. Odoslaním úplnej objednávky kupujúci akceptuje všetky ustanovenia týchto VOP v znení platnom ku dňu odoslania objednávky, ako aj kúpnu cenu objednaného tovaru / služby uvedenú na webovej stránke www.makeitbetter.sk/#prices alebo v cenovej ponuke zaslanej predávajúcim kupujúcemu. Takto odoslaná objednávka sa považuje za záväznú.
  4. Po doručení objednávky bude táto zaevidovaná v systéme predávajúceho a potvrdená kupujúcemu prostredníctvom e-mailu, čím zároveň dochádza medzi predávajúcim a kupujúcim k uzatvoreniu zmluvy. Predávajúcim potvrdenú objednávku môže kupujúci zrušiť iba so súhlasom predávajúceho, ak tieto VOP neurčujú inak.
  5. Uzatvorením zmluvy sa predávajúci zaväzuje poskytnúť kupujúcemu službu a/lebo dodať tovar a kupujúci sa zaväzuje objednanú službu a/alebo objednaný a dodaný tovar prevziať a zaplatiť predávajúcemu za túto službu a/alebo tento tovar kúpnu cenu, v súlade s podmienkami uvedenými v týchto VOP. 
  6. V prípade ak predávajúci nevie dodať objednaný tovar a / alebo službu v lehote a/alebo za cenu, za ktorú si ich kupujúci objednal, má právo takúto objednávku zrušiť. O zrušení objednávky predávajúci informuje kupujúceho bez zbytočného odkladu e-mailom zaslaným kupujúcemu na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke a/alebo telefonicky na kupujúcim uvedené telefónne číslo. Pokiaľ už bola suma za objednaný tovar uhradená, zašle ju predávajúci kupujúcemu naspäť rovnakým spôsobom, ako bola uskutočnená platba kupujúcim pri objednávaní, najneskôr do 14 (štrnástich) kalendárnych dní od zrušenia predmetnej objednávky.
  1. PODMIENKY POSKYTNUTIA SLUŽBY
    1. Predávajúci poskytuje baristické kurzy „Essential“, „Masterclass“, „Brewing“, „Business“, službu „Guidance“ a / alebo iné služby, ktorých aktuálny zoznam a špecifikácia sú spravidla zverejnené na webovej stránke www.makeitbetter.sk.
    2. Baristické kurzy prebiehajú v slovenskom jazyku. Po dohode predávajúceho a kupujúceho je možné výnimočne uskutočniť kurz aj v anglickom jazyku. 
    3. Absolventom kurzu „Essential“, „Masterclass“, „Brewing“ bude vydaný certifikát o absolvovaní kurzu. Kurzy nie sú certifikované akreditačnou komisiou Ministerstva školstva Slovenskej republiky. 
    4. Trvanie kurzu uvedené na webovej stránke je orientačné. Dĺžka kurzu je individuálna a môže sa líšiť najmä, nie však výlučne, s ohľadom na počet účastníkov, preferencie účastníkov alebo priebeh kurzu. V prípade omeškania kupujúceho (t.j. najmä neskorý príchod na kurz) predávajúci nie je povinný predĺžiť trvanie kurzu o čas omeškania kupujúceho. 
    5. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, berie na vedomie, že v súlade s § 19 ods. 1 písm. l) Zákona o ochrane spotrebiteľa, je potrebné baristické kurzy „Essential“, „Masterclass“, „Brewing“, považovať za služby súvisiace s činnosťami v rámci voľného času, ktoré predávajúci poskytuje v presne dohodnutom čase, preto kupujúcemu nepatrí právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku podľa § 19 Zákona o ochrane spotrebiteľa. 
    6. V prípade, ak sa kupujúci nebude môcť zúčastniť baristického kurzu v čase dohodnutom s predávajúcim, predávajúci sa zaväzuje v dobrej viere rokovať s kupujúcim ohľadom poskytnutia náhradného termínu. 
    7. Kupujúci však berie na vedomie, že uzatvorenie zmluvy znamená rezervovanie istej obmedzenej kapacity predávajúceho, ktorú môže mať predávajúci v prípade neskorého zrušenia účasti na kurze zo strany kupujúceho problém naplniť, čím dôjde k stratám na strane predávajúceho spôsobených kupujúcim. Pre tento prípad kupujúci berie na vedomie, že si predávajúci určuje nasledovné storno poplatky pre prípad zrušenia účasti na kurze zo strany kupujúceho:
  • Zrušenie účasti viac ako 2 týždne pred konaním kurzu – storno poplatok sa neplatí. 
  • Zrušenie účasti viac ako 1 týždeň a najneskôr 2 týždne pred konaním kurzu – predávajúci je oprávnený účtovať si 50% ceny kurzu. 
  • Zrušenie účasti 1 týždeň alebo menej ako 1 týždeň pred kurzom alebo nedostavenie sa na kurz – predávajúci je oprávnený účtovať si storno poplatok vo výške 100% ceny kurzu, pričom nie je rozhodujúci dôvod zrušenia kurzu (vrátane choroby alebo iných okolností). Kupujúci je však oprávnený poslať namiesto seba na kurz inú osobu, o čom je povinný vopred informovať predávajúceho e-mailom alebo telefonicky. 
  1. V prípade, ak dôjde k zrušeniu účasti na kurze zo strany kupujúceho opakovane (t.j. najmenej 2 krát), predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy. Nárok predávajúceho na zaplatenie príslušného storno poplatku kupujúcim tým nie je dotknuté. 
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť dohodnutý termín (najmä z dôvodu neočakávaných udalostí), o čom bude kupujúceho informovať bez zbytočného odkladu a zároveň sa zaväzuje v dobrej viere rokovať s kupujúcim ohľadom poskytnutia náhradného termínu. V prípade, ak dôjde opakovane (t.j. najmenej 2 krát) k zmene termínu zo strany predávajúceho, kupujúci má taktiež právo odstúpiť od zmluvy. V takom prípade bude kupujúcemu vrátených 100% zaplatenej kúpnej ceny. 
  3. Predávajúci poskytuje služby opravy a servisu kávovarov a ich príslušenstva podľa požiadaviek a na základe osobitnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim. 
  1. KÚPNA CENA ZA SLUŽBY A PLATOBNÉ PODMIENKY
    1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu za poskytované služby príslušnú kúpnu cenu. 
    2. Aktuálna cena poskytovaných služieb je uvedená na webovej stránke www.makeitbetter.sk/#prices alebo v osobitnej cenovej ponuke zaslanej predávajúcim kupujúcemu. Ceny môžu podliehať zmenám. Platná cena služieb bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.
    3. Kupujúci uhrádza platbu za poskytované služby vopred bezhotovostným prevodom na bankový účet predávajúceho, ak sa kupujúci a predávajúci nedohodnú inak. 
    4. Kupujúci súhlasí so zasielaním faktúr elektronicky na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.
  1. PODMIENKY DODANIA TOVARU
    1. Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu tovar v čo najkratšej lehote po vytvorení a potvrdení objednávky. 
    2. Predávajúci zabezpečuje doručenie tovaru osobne alebo prostredníctvom poštových alebo kuriérskych služieb. Spôsob dodania tovaru bude predávajúcim špecifikovaný pri potvrdení objednávky, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade doručovania tovaru prostredníctvom tretích strán je čas dodania uvedený predávajúcim orientačný a predávajúci nezodpovedá za omeškanie tretích strán. 
    3. Predávajúci zabalí tovar spôsobom, ktorý sa pre daný tovar bežne používa a ktorý zabezpečí, že sa tovar počas doručenia nepoškodí, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
    4. Povinnosť predávajúceho dodať tovar kupujúcemu sa považuje za splnenú tým, že sa tovar dostane do dispozície kupujúceho v mieste dodania (tovar je odovzdaný kupujúcemu predávajúcim alebo prepravcom). Miestom dodania je adresa uvedená kupujúcim v objednávke alebo zmluvnými stranami dohodnuté výdajné miesto. 
    5. Kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke, resp. na dohodnutom výdajnom mieste. Pri preberaní tovaru je kupujúci povinný bezodkladne skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho. V prípade doručovania prostredníctvom tretej strany je kupujúci povinný nechať si od doručujúcej tretej strany potvrdiť zjavné vady alebo vady spôsobené pri prevzatí. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru nebudú akceptované.
    6. Nebezpečenstvo vzniku škody na tovare prechádza z kupujúceho momentom odovzdania tovaru kupujúcemu. V prípade, ak kupujúci tovar neprevezme včas alebo tovar bezdôvodne odmietne prevziať, nebezpečenstvo vzniku škody na kupujúci od momentu, kedy mal možnosť tovar prevziať, resp. kedy ho bezdôvodne odmietol prevziať. 
  1. KÚPNA CENA ZA TOVAR A PLATOBNÉ PODMIENKY
    1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu za tovar príslušnú kúpnu cenu. 
    2. Aktuálna cena tovaru je uvedená v cenovej ponuke zaslanej predávajúcim kupujúcemu. Ceny môžu podliehať zmenám. Platná cena tovaru bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.
    3. V cene tovaru nie sú zahrnuté náklady na dopravu (poštovné). Poštovné bude pripočítané k cene tovaru podľa príslušného cenníka prepravcu, pričom presná suma poštovného bude kupujúcemu oznámená pred odoslaním objednávky.
    4. Kupujúci uhrádza platbu za tovar bezhotovostným prevodom na bankový účet predávajúceho. 
    5. Kupujúci súhlasí so zasielaním faktúr elektronicky na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.
  1. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
    1. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou a musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
    2. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, berie na vedomie, že v súlade s § 19 ods. 1 písm. l) Zákona o ochrane spotrebiteľa kupujúcemu nepatrí právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku podľa § 19 Zákona o ochrane spotrebiteľa vo vzťahu k baristickým kurzom (pozri bod 3.4 vyššie). 
    3. Kupujúci (spotrebiteľ) môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 7.1 vyššie u predávajúceho:
  1. listom zaslaným predávajúcemu na adresu: Make it better s.r.o., so sídlom: Nové Záhrady I/9, 821 05 Bratislava – mestská časť Ružinov, Slovenská republika;
  2. e-mailom zaslaným na e-mailovú adresu: info@makeitbetter.sk; alebo 
  3. použitím formulára „odstúpenie od zmluvy“, ktorý tvorí prílohu týchto VOP.
  1. Tovar nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a musí byť zabalený takým spôsobom, aby počas prepravy nemohlo dôjsť k jeho poškodeniu. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. 
  2. Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša kupujúci. Vrátený tovar kupujúci nie je oprávnený odoslať predávajúcemu na dobierku. Takto zaslaný tovar predávajúci neprevezme a bude vrátený naspäť kupujúcemu. 
  3. Predávajúci tovar vrátený kupujúcim (spotrebiteľom) pri odstúpení od zmluvy bez zbytočného odkladu skontroluje. Ak bol tovar vrátený predávajúcemu nepoškodený a v súlade s podmienkami uvedenými v týchto VOP, predávajúci vráti kupujúcemu (spotrebiteľovi) všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane poštovného (okrem nákladov, ktoré podľa zákona a týchto VOP znáša spotrebiteľ). Predávajúci vráti kupujúcemu (spotrebiteľovi) platby bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 (štrnástich) dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
  4. Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pri odstúpení od zmluvy pred tým, ako mu je tovar doručený alebo pred tým, ako spotrebiteľ preukáže, že bol tovar predávajúcemu riadne odoslaný.
  1. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A REKLAMÁCIE
    1. Tovar má vady:

a)  ak kupujúcemu nebol dodaný v objednanom množstve;

b)  ak nemá akosť podľa objednávky kupujúceho;

c)  ak bol kupujúcemu dodaný iný tovar.

  1. Predávajúci nezodpovedá za vady, o ktorých kupujúci v čase objednania tovaru vedel alebo s prihliadnutím na všetky okolnosti musel vedieť.
  2. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, ktoré vzniknú zavinením kupujúceho, alebo ak vada alebo poškodenie vznikla najmä (i) preukázateľne nesprávnym používaním v rozpore s pokynmi predávajúceho ohľadom používania a starostlivosti o tovar alebo iným nesprávnym konaním na strane kupujúceho, resp. iných osôb, ktoré tovar užívajú, alebo na základe mechanického poškodenia tovaru (napr. pádom, rozbitím), (ii) v prípade preukázateľne nedovolených zásahov do tovaru, (iii) ak vada vznikla bežným opotrebením tovaru, (iv) pri živelných katastrofách, násilnom poškodení, nepriaznivých poveternostných podmienkach alebo prevádzkou v extrémnych alebo neobvyklých podmienkach.
  3. Vo všeobecnosti, pokiaľ v záručných listoch nie je uvedené inak, je záručná doba pre kupujúceho, ktorým je spotrebiteľ, stanovená na minimálne 24 mesiacov. V prípade použitého tovaru (ktorý je označený ako použitý) je záručná doba 12 mesiacov. V prípade potravinového tovaru musia byť vady reklamované v lehote uvedenej na obale (dátum spotreby / minimálnej trvanlivosti). 
  4. Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci (spotrebiteľ) povinný doručiť reklamovaný tovar čistý, mechanicky nepoškodený a zabalený tak, aby sa zabránilo jeho poškodeniu. 
  5. V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča kupujúcemu telefonicky oznámiť predávajúcemu, že daný tovar vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí kupujúcemu ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
  6. Reklamáciu je možné uplatniť (vady možno vytknúť) e-mailom na adrese: info@makeitbetter.sk, písomne na adrese: Make it better s.r.o., so sídlom: Nové Záhrady I/9, 821 05 Bratislava – mestská časť Ružinov, Slovenská republika, alebo po predchádzajúcej telefonickej dohode osobne u predávajúceho v prevádzkarni na adrese Černyševského 48, 851 01 Bratislava – Petržalka. 

Spotrebiteľ 

  1. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby.
  2. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie bezodkladne po prijatí reklamácie kupujúceho. Predávajúci v potvrdení uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. 
  3. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. 
  4. Ak ide o odstrániteľnú vadu tovaru, kupujúci má právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou chybného tovaru alebo chybnej súčiastky, ak to nie je vzhľadom k povahe chyby neúmerné.
  5. Ak má tovar neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať, má kupujúci (spotrebiteľ) právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo má kupujúci (spotrebiteľ) pri odstrániteľných vadách tovaru, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže tovar riadne užívať. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci (spotrebiteľ) právo na primeranú zľavu z ceny.
  6. Reklamáciu vrátane odstránenia chyby predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  7. Kupujúci (spotrebiteľ) má právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá kupujúci, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Kupujúci musí toto právo uplatniť najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

Zákazník

  1. Kupujúci (zákazník) môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu bezodkladne, najneskôr však do jedného mesiaca od zistenia vady.
  2. Predávajúci na požiadanie poskytne zákazníkovi písomné potvrdenie o uplatnení nárokov z vád tovaru. V potvrdení predávajúci uvedie odhadovanú lehotu, v ktorej vadu odstráni.
  3. Ak ide o odstrániteľnú vadu tovaru, zákazník má právo na odstránenie vady opravou, dodaním náhradného tovaru za vadný tovar alebo dodanie chýbajúceho tovaru, pričom voľba prináleží predávajúcemu. Právo voľby podľa § 436 a nasl. Obchodného zákonníka v tomto prípade zákazníkovi neprináleží. 
  4. Zákazník je povinný si vyzdvihnúť opravený tovar do 30 dní odo dňa upovedomenia o vybavení reklamácie. V prípade nevyzdvihnutia reklamovaného tovaru v uvedenej lehote, je predávajúci oprávnený účtovať zákazníkovi pri výdaji reklamácie náklady na uskladnenie. Ak si zákazník nevyzdvihne opravovaný tovar do 6 mesiacov od uplynutia lehoty na vyzdvihnutie, má predávajúci právo vec predať. O zamýšľanom predaji opraveného tovaru predávajúci informuje zákazníka a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na vyzdvihnutie veci. Ak dôjde k predaju nevyzdvihnutej veci, vyplatí predávajúci zákazníkovi výťažok z predaja po odpočítaní ceny opravy alebo úpravy, poplatku za uskladnenie a nákladov predaja. 
  5. Ak sú vady tovaru neodstrániteľné alebo ich predávajúci neodstráni v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že vady neodstráni, môže zákazník odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
  1. RIEŠENIE SPOROV
    1. Spory, ktoré vzniknú medzi predávajúcim a kupujúcim sa zmluvné strany zaväzujú prednostne riešiť dohodou. 
    2. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (reklamácie) alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že predávajúci porušil iné práva spotrebiteľa. Žiadosť o nápravu je spotrebiteľ oprávnený zaslať na e-mailovú adresu: info@makeitbetter.sk
    3. V prípade, ak predávajúci nevyhovie žiadosti spotrebiteľa o nápravu alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo obrátiť sa s návrhom na začatie alternatívneho riešenia sporu na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27 (https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), alebo na iný subjekt zapísaný v zozname subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1). Spotrebiteľ je oprávnený vybrať si subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorý sa obráti. Možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. 
    4. V prípade zmluvy uzatvorenej online môže spotrebiteľ využiť na alternatívne riešenie svojho sporu aj Európsku platformu na riešenie sporov online (RSO), ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    5. Predávajúci aj kupujúci znášajú náklady spojené s alternatívnym riešením sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
    6. V prípade, že medzi Zmluvnými Stranami nedôjde k vzájomnej dohode o vyriešení sporu, je ktorákoľvek Zmluvná Strana oprávnená uplatňovať si svoj nárok na príslušnom súde v súlade s ustanoveniami zákona č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok.
    7. Formou alternatívneho riešenia sporou môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim (spotrebiteľom) a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. 
  1. ORGÁN DOZORU
    1. Orgánom dozoru pre Bratislavský kraj je:

Inšpektorát SOI so sídlom v Bratislave

Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07  Bratislava

Odbor výkonu dozoru

tel. č.: 02/ 58 272 172 – 3, 02/ 58 272 106

fax č.: 02/ 58 272 170

e-mail: ba@soi.sk

  1. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
    1. Tieto VOP platia v znení sprístupnenom na webovej stránke www.makeitbetter.sk v čase odoslania objednávky. 
    2. Tieto VOP boli formulované v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných povinností predávajúceho, s cieľom úpravy vzťahom medzi predávajúcim a kupujúcim. V prípade, ak niektoré ustanovenie týchto VOP (alebo jeho časť) je a/alebo sa preukáže kompetentným orgánom Slovenskej republiky neplatným, nebude tým dotknutá platnosť ostatných ustanovení týchto VOP (alebo zvyšnej časti predmetného ustanovenia).
    3. Právne vzťahy a podmienky týmito VOP neupravené, ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka alebo Obchodného zákonníka (v prípade zákazníka).
    4. Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho (resp. jeho zástupcov) v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), ako aj v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (v rozsahu v akom sa aplikuje). Podrobnosti týkajúce sa spracúvania osobných údajov sú upravené v dokumente „Zásady spracúvania osobných údajov“, ktoré sú dostupné na webovej stránke predávajúceho: [link na stránku, kde budú zverejnené zásady spracúvania osobných údajov].  
    5. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP, pričom nové znenie týchto VOP sa považuje za oznámené kupujúcemu dňom jeho zverejnenia na webovej stránke predávajúceho. Práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté pred dňom nadobudnutia účinnosti nového znenia VOP nie sú zmenou dotknuté.

V Bratislave dňa 1.januára 2025

Príloha 

FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY – VZOR

(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)

Komu: 

Make it better s.r.o.

Sídlo: Nové Záhrady I/9, 821 05 Bratislava – Ružinov, Slovenská republika

IČO: 54223687

Telefón: +421 911 699 777

E-mail: info@makeitbetter.sk

Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy na tento tovar.

Tovar:

Dátum objednania:

Dátum prijatia:

Číslo objednávky:

Meno a priezvisko kupujúceho (spotrebiteľa):

Adresa kupujúceho (spotrebiteľa):

Dátum: Podpis kupujúceho:  (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)